Monitoring kompletne IT infrastrukture

Monitoring je servis kojim se vrši nadzor svakog aspekta IT infrastrukture, omogućava rana detekcija i eliminacija eventualnog problema i obezbeđuje kontinuitet poslovanja. Podrazumeva praksu skupljanja redovnih podataka koji se odnose na vašu infrastrukturu sa ciljem obezbeđenja pravovremenih alarma u slučaju neplaniranog zastoja u radu celokupne infrastrukture ali i u slučaju neovlašćenog upada ili zasićena resursa u upotrebi. Takođe, IT monitoring ima sistemski pristup rešavanju problema, što znači da prati i identifikuje greške koje je teško primetiti.

Zahvaljujući monitoringu i kompletanom uvidu u IT infrastrukturu stičete mogućnost detaljne analize i izveštavanja o poslovanju. Redovno izveštavanje dalje omogućava pravilno postavljanje ciljeva i targetiranje, sve u cilju boljeg i efikasnijeg poslovanja.

Tehnologije koje koristimo

Efikasnost poslovanja postiže se automatizacijom procesa. Aplikativna rešenja koja koristimo ubrzaće Vaše poslovanje, smanjiće troškove i omogućiti nesmetan i efektivan rad Vaše organizacije. Ukoliko želite infrastrukturu koju bi ste sami administrilrali po ugledu na svetske kompanije, Konekto je idealan izbor. Infrastrukturni servisi omogućavaju da koristite moderna rešenja uz efikasnu podršku naših inženjera.

Napredna rešenja za monitoring informacionog sistema sa bilo koje lokacije

U većini kompanija postoji svest o rizicima koji dolaze spolja, bilo da je to konkurencija koja želi da se domogne osetljivih podataka, razvojnih projekata i finansijskih zapisa, bilo da su to zlonamerni upadi, virusi, malver, spajver, fišing prevare. Kompanije se godinama bore sa spoljnim pretnjama i vremenom je razvijen veliki broj alata koji može da pomogne u zaštiti sistema. Međutim, manji broj kompanija razmišlja o unutrašnjim rizicima i svojim zaposlenima kao izvoru pretnje po sistem i poslovanje. Ovo je posebno izraženo u kompanijama sa timovima stalno zaposlenih i malom fluktuacijom radne snage, kao i u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih, gde nije jednostavno nadzirati ponašanje svakog pojedinca. Unutrašnji rizici predstavljaju pretnju po poslovanje kompanije, počevši od bezbednosnih rizika pa do radne efikasnosti pojedinca.

Oslonite se na našu podršku. Vaš Informacioni Sistem je naša briga!

Upravljivost, kontrola, sigurnost

Ipak, razvoj IT industrije nije čekao i neke važne pojave u IT svetu nisu mimoišle ni nas. Desila se virtuelizacija IT infrastrukture, desio se IT outsourcing, desio se cloud. Sve pobrojano bilo je posledica težnje kompanija da povećaju profitabilnost i efikasnost, a da istovremeno obezbede sigurnost, upravljivost i kontrolu nad svim servisima koje koriste.

Sistemi su postajali sve kompleksniji, a njihovo uvođenje i održavanje sve složenije. U takvoj situaciji moderan sistem za monitoring treba da omogući:

  • proaktivno delovanje
  • kontrolu troškova održavanja IT sistema
  • predvidljivost investicija (pomoć u izradi budžeta)
  • kontrolu izvršavanja ugovora o outsourcing-u usluga, aplikacija, infrastrukture
  • vezu sa sistemom za tiketing
  • vezu sa sistemom za asset management
  • ekspertizu o svim značajnim (kritičnim) dešavanjima u IT okruženju kompanije
  • bazu znanja o našem IT sistemu, sa posebnim osvrtom na aspekt bezbednosti
  • auditing.

Već na prvi pogled jasno je da se ovi zahtevi ne mogu ispuniti jednim „parčetom“ softvera ili hardvera. Potreban je organizovan pristup problemu, dosta znanja i korišćenje više različitih sistema softvera i hardvera da bismo došli do rezultata. U nastavku biće pokazani neki delovi sistema za monitoring koje COMING koristi i nudi svojim korisnicima kao uslugu, a koji daju odgovore na neke od zahteva koje smo postavili.

Prepustite nam brigu o vašem IT-u i postavite svoje poslovanje na još brži kolosek

Privatnost korisnika

Odmah na početku postavlja se pitanje: šta se dešava sa privatnošću korisnika kod kojeg je postavljen softver za monitoring? Ovoj temi smo obratili posebnu pažnju, pošto se zakonske regulative razlikuju od zemlje do zemlje. U samom softveru postoje opcije koje se mogu isključiti i podesiti tako da se ovi kriterijumi ispune, a u slučaju da je potrebno trajno isključiti neke opcije može se zatražiti custom licenca koja ispunjava sve zahteve. Kao primer može poslužiti situacija u kojoj je praćenje rada dozvoljeno samo u radno vreme korisnika, ili npr. zabrana praćenja privatnih podataka (Skype chat, brojevi platnih kartica itd.).

Sistem za kontrolu radi tako što snima radne površine i koristi screen mining tehnologiju, koja omogućava izvlačenje podataka u realnom vremenu i njihovo poredjenje sa definisanim pravilima. U slučaju da je prekršeno neko od postavljenih pravila, postoje mehanizmi koji se pokreću kako bi se sprečila štetna akcija.

Postoji više načina na koje sistem reaguje u ovakvoj situaciji – od upozorenja koje se pojavljuje na ekranu korisnika u vidu pop-up poruke, preko slanja obaveštenja administratoru, koji može preuzeti kontrolu nad radnom stanicom, do isključivanja aplikacije koja je pokrenuta. Takodje, sa web konzole je moguće preuzeti video u AVI formatu i pregledati snimak nepoželjne aktivnosti koju je korisnik izvršio. Ovakav sistem se oslanja na metod sličan OCR-u, koji prepoznaje tekst sa slike, samo što se ovde radi o video-formatu. Posebno je zanimljiva primena nadzora kod vendora i korisnika koji imaju pristup odredjenim resursima i provera da li se pridržavaju zadatih privilegija.

Niste sigurni šta vam treba? Kontaktirajte nas za besplatne i dodatne konsultacije

Reference